London - dag 2

2014-08-21 ♥ 14:30:00
resor och liknande.

Dag 2 inleddes tidigt med frukost på tunnelbanan. Vissa var tröttare än andra. Anledningen till att vi gick upp så tidigt var för att vara på Primark när de öppnade. Där inne blev det ett par timmars shopping till killarnas förtvivlan.

Vid lunchtid lämnade vi alla påsar på hotellet och åkte sen ut till Poppie's, en av Englands bästa fish and chips-ställen enligt Tripadvisor.

Roliga skyltar och street-art fanns det lite här och var.

Sen vandrade vi vidare mot Towern och Tower Bridge.

Towern tittade vi bara på från utsidan och Tower Bridge traskade vi över.

Målet var HMS Belfast, en gammal krigsbåt från andra världskriget som gjorts om till museum.

Man fick bland annat se alla rum som fanns på båten, och lite här och var fanns det småläskiga dockor.

En docka som gör sig iordning och snickeriet.

Där gick vi runt ett par timmar innan båten stängde. Då blev det en fika på Starbucks och sen tillbaka till hotellet för att göra oss iordning för kvällen.

Vår tanke med kvällen var att vi skulle äta middag på något ställe i närheten av hotellet men det enda vi hittade på vägen var London Eye och Big Ben. Istället tog vi tunnelbanan till Covent Garden och åt på Angus Steakhouse. Därifrån har jag inga bilder men det är ingen restaurang jag kan rekommendera, extremt långsam service, både kycklingen och laxen vi beställde var torra, och oxfilén Janina beställde var genomstekt fastän hon hade bett om att få den medium så den skickade hon tillbaka.